Aktualności

15paź2020

Dnia 15 października na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Mycia Rąk. Do tej akcji włączyły się także dzieci z grupy ,,Zajączki”, które rozpoczęły realizację modułu ,,Dbamy o zdrowie z małym misiem” w ramach realizacji projektu ,,Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Celem obchodów ,,Światowego Dnia Mycia Rąk” jest uświadomienie dzieciom jak duże znaczenie w obecnej sytuacji walki z pandemią dla ich zdrowia i życia ma mycie rąk, które może uchronić przed zakażeniem wieloma chorobami. Tego dnia ,,Zajączki” obejrzały prezentację multimedialną, w której zawarte były informacje, zagadki i zabawy dotyczące prawidłowego mycia rąk. Przedszkolaki obejrzały bajkę edukacyjną ,,Przygody Myszki w Paski, która pokazała dzieciom jak prawidłowo myć ręce. Maluchy omówiły dokładnie schemat mycia rąk oraz zastosowały go w praktyce. Wykonały eksperymenty z mydłem, pieprzem i wodą (symbolizujące zarazki i bakterie) oraz płynem do naczyń. Uczestniczyły w zabawach ruchowych, ortofonicznych i muzycznych, bawiąc się przy słowach piosenki ,,Piosenka o myciu rąk”. Na zakończenie dzieci wykonały odcisk swojej rączki w masie solnej symbolizujący ,,czystą dłoń”. Światowy Dzień Mycia Rąk dostarczył nam wielu wrażeń oraz pokazał, że pewne umiejętności i nawyki należy kształtować już od najmłodszych lat.

Opracowała: I. Tomasiewicz-Matusiak

14paź2020

Dzieci z grupy II „Misie” rozpoczęły realizację ogólnopolskiego projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Głównym celem projektu jest rozwijanie czytelnictwa oraz wzmacnianie współpracy z rodzicami. 14 października dzieci wspólnie z nauczycielką wybrały misia przytulankę, któremu nadali imię Bruno. Dzieci z wielkim zainteresowaniem wysłuchały listu od Misia, wykonywały różne zadania, a na zakończenie otrzymały upominki w postaci opasek. Miś Bruno (w wersji bezpiecznej zalaminowanej) będzie wędrował przez kilka tygodni z dziećmi do domu. Zgodnie z regulaminem projektu miś zaopatrzony zostanie w dziennik podróży, w którym dzieci wspólnie z rodzicami będą zapisywać wspólne chwile z misiem w postaci jakiegoś obrazka. Najważniejsze jednak będzie wspólne czytanie misiowi wybranych bajeczek, co również zostanie udokumentowane w dzienniku podróży. Serdecznie zapraszamy Rodziców do Wspólnego Czytania! Bo czytając dziecku zaspokajamy jego potrzeby emocjonalne. To właśnie dzięki poczuciu, że jest ważne i kochane, dziecko rozkwita, zaczyna budować wiarę w siebie oraz kształtować umiejętności społeczne.

Opracowała: K. Mikołajczyk

14paź2020

O tym, jak ważne dla naszego organizmu i zdrowia jest spożywanie owoców, wiedzą przedszkolaki z Grupy III „Wesołe żabki”. W środę 14 października w naszej sali było smacznie, ale przede wszystkim zdrowo. Dzieci własnoręcznie przygotowały pyszne, owocowe szaszłyki. była to świetna okazja do utrwalenia wiadomości na temat owoców krajowych i egzotycznych, poznania ich wyglądu, zapachu i smaku. Dzieci samodzielnie kroiły owoce na kawałki oraz nadziewały na patyczki, tworząc pyszne i zdrowe szaszłyki owocowe. Praca zakończyła się degustacją, wszystkie owoce zostały skonsumowane z apetytem. Przygotowanie zdrowego deseru dało dzieciom wiele satysfakcji, jednocześnie uświadamiając, jak ważną rolę odgrywają witaminy we właściwym funkcjonowaniu naszego organizmu.

Opracowała: A. Błaszczyk

9paź2020

„Lubimy jabłuszka
i słodziutkie gruszki
na śliwki jesteśmy
wielkie łakomczuszki.
Marchewkę chrupiemy
jak małe zajączki,
pomidory też zjadamy,
gdy nam wpadną w rączki”.

W minionym tygodniu w grupie II „Misie” „królowały” owoce i warzywa, co związane było z omawianą tematyką. Dzieci uczyły się rozpoznawać i nazywać owoce i warzywa, określały ich kształt, wielkość oraz kolor. Dowiedziały się także, jakie znaczenie dla zdrowia ma ich spożywanie. Nie zabrakło również zabaw muzycznych i tanecznych do piosenki ,,Małe czerwone jabłuszko”. Przedszkolaki z wielkim zaangażowaniem wykonały także wiele prac plastycznych związanych z daną tematyką. Na zakończenie dzieci wspólnie przygotowały sok z marchewki i jabłka. Jednak zanim przystąpiły do pracy, zapoznały się z urządzeniem do robienia soku – sokowirówką, jego działaniem oraz zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi przy pracy. Następnie kolejno podchodziły i samodzielnie wyciskały sok z jabłek i marchwi. Po skończonej pracy dzieci delektowały się jego smakiem. Wszystkim bardzo smakował, ponieważ wykonany był przez dzieci samodzielnie, bez dodatku cukru i bez konserwantów. Wszystkie tego typu działania mają na celu zachęcić dzieci do spożywania owoców i warzyw.

Opracowała: K. Mikołajczyk

9paź2020

Dzieci z grupy VI przez cały tydzień zajmowały się tematyką jesieni. Wprowadzeniem do niej były gromadzone w kąciku przyrody dary jesieni – kasztany, żołędzie, orzechy, kolorowe liście, jarzębina. Podczas codziennych zajęć dzieci dowiadywały się m.in. dlaczego opadają liście, jak owady przygotowują się do zimy, jak powstaje deszcz. Doskonałą okazją do obserwacji jesiennych zmian w przyrodzie był spacer do parku. Na własne oczy mogliśmy zobaczyć kokony owadów oraz otwory w drzewach, które są doskonałą kryjówką dla niektórych z nich. Nie zabrakło również artystycznych działań. Wykonaliśmy drzewa: klon, dąb i lipę w jesiennych barwach. W grupach przygotowaliśmy koronę dla Pani Jesieni ze zgromadzonych jesiennych darów. Z wykorzystaniem kasztanów uczyliśmy się dodawania i odejmowania, szacowania na oko, ustawiania elementów w określonym szyku. W parach graliśmy w znaną zabawę „Zgaduj – zgadula”, a według słów jesiennej rymowanki wykonywaliśmy masażyki pleców. Przy piosence „Malowała jesień” wystukiwaliśmy za pomocą kasztanów proste rytmy. Podsumowaniem zdobytych wiadomości były jesienne zagadki, z których rozwiązaniem dzieci nie miały żadnych trudności. Jak się okazuje nowa kolorowa pora roku może inspirować do wielu ciekawych działań i dostarczać wiele radości.

Opracowała: P. Michalak

7paź2020

We wtorek w grupie V było BARDZO OWOCOWO. Cały dzień upłynął pod znakiem zdrowych, kolorowych i pysznych owoców! Najpierw dzieci porównywały wygląd owoców, ich budowę, rozmiar, wygląd pestek. Następnie nadszedł czas na porównywanie ich smaku. W ramach innowacji pedagogicznej „Touch, taste and see – angielski poprzez zmysły”, dzieci rozpoznawały owoce za pomocą zmysłu węchu i smaku. Owoce nazywały w języku angielskim. Dzieciom bardzo podobało się wielozmysłowe poznawanie owoców. Jednak to nie koniec owocowych niespodzianek. W kolejnym dniu skrzaty miały okazję zobaczyć w jaki sposób powstaje koktajl owocowy. Dzieci same decydowały z jakich owców powstanie „nasz skrzaci koktajl”. Zajęcia zakończone zostały degustacją. „Mniam, pyszne, pychotka…” dzieci prosiły o wiele dokładek koktajlu 🙂 Było smacznie i zdrowo.

Opracowała: K. Wójcik

7paź2020

„Touch, taste and see – język angielski poprzez zmysły” to nazwa innowacji pedagogicznej rozpoczętej we wrześniu w grupie dzieci 5 i 6 letnich – „Skrzaty”. Głównym celem innowacji jest wprowadzenie dzieci w świat nauki języka angielskiego poprzez aktywną zabawę oraz osłuchanie z językiem każdego dnia podczas codziennych czynności dzieci w przedszkolu. Dzieci w wieku przedszkolnym przyswajają język obcy w sposób naturalny, z łatwością naśladują nowe dźwięki, nie obawiają się popełniania błędów, posiadają łatwość intonacyjno – artykulacyjną. Rozpoczynanie nauki języka obcego we wczesnych latach życia dzieci jest dla nich szansą biegłego opanowania języka w dalszym procesie kształcenia. Angażowanie w naukę wielu zmysłów wpływa korzystnie na czas, w jakim słówka zostaną zapamiętane, ale także czas „przechowywania” ich w pamięci. W ramach innowacji dzieci poznają elementy języka angielskiego każdego dnia, a treść nauczanego języka korelować będzie z aktualnie realizowanymi treściami edukacji przedszkolnej wyznaczonymi przez podstawę programową oraz treściami jakie będzie wprowadzać nauczyciel prowadzący język angielski w przedszkolu. Zgodnie z założeniami innowacji język angielski traktowany będzie jako sposób codziennej komunikacji nauczyciela z dziećmi, wydawania poleceń np. sit down, stand up, wash your hands. Dzieci wykazują wysoki poziom motywacji do nauki podczas: zabaw muzycznych i ruchowych. Uwielbiają powtarzać piosenki i rymowanki – ważny jest element rytmu i rymu. Zachęcam rodziców i dzieci do odwiedzania strony internetowej przedszkola, gdzie co jakiś czas będą opublikowane zdjęcia z ciekawych zajęć w języku angielskim.

Opracowała: K. Wójcik

3paź2020

Jesień to przepiękna pora roku, kolorowe drzewa, liście, świat. To natchnęło dzieci z grupy Skrzaty do pracy, które wykonały prace plastyczną pt.”Jesienne drzewo”. Podczas zajęć dzieci poznawały wygląd drzew, ich liście oraz ich owoce. Zadaniem plastycznym było wycięcie drzewa oraz naklejanie liści wg własnego pomysłu. Wszystkie skrzaty bardzo się starały, a ich prace ozdobiły naszą klasę. Jesień niesie wiele inspiracji, dlatego jeszcze nie raz zobaczymy jesienne prace dzieci.

 

Opracowała: K. Wójcik

2paź2020

„Nigdy nie żałuj uśmiechu,
uśmiech jest mową duszy.
Gdy słowa nic nie pomogą,
uśmiech serca poruszy.”
2 października 2020 r. w grupie ,,Zajączki” obchodziliśmy Światowy Dzień Uśmiechu. Była to dobra okazja, by porozmawiać o naszych emocjach, głównie smutku i radości, których na co dzień doświadczamy jako grupa dzieci, która po raz pierwszy rozpoczęła swoją przygodę z przedszkolem. Zajączki wysłuchały bajki pt. ,,Uśmiechnięta bajka” opowiadającej o sile uśmiechu i zatańczyły taniec radości do utworu „Uśmiechnięte buzie”. Przedszkolaki korzystając z szablonu rysowały radosne minki oraz miały okazję zrobienia sobie zdjęć z emblematami uśmiechu. Podczas zabaw sensorycznych wykonali słoneczko- symbol radości, uśmiechu i dobrego humoru. Na zakończenie zajęć dzieci degustowały ,, Magiczny napój uśmiechu” oraz otrzymały pamiątkowe medale i bransoletki . Wszystkim przedszkolakom, życzymy, aby uśmiech gościł na ich twarzach zawsze, nie tylko od święta, bo ,, Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.

Opracowała: I. Tomasiewicz-Matusiak

30wrz2020

„Każdy dobrze wie, że kiedy wrzesień kończy się,
od najmłodszego aż do starszaka
świętujemy w przedszkolu Dzień Chłopaka:)”

30 września był wyjątkowym dniem dla każdego chłopca w naszym przedszkolu. W każdej grupie obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Z tej okazji nie zabrakło dobrej zabawy, sportowej rywalizacji oraz niespodzianek. Jak zawsze chodziło o to, aby w tym dniu okazać wszystkim chłopcom, mniejszym i większym swoją sympatię oraz złożyć serdeczne życzenia. Postarały się o to dziewczynki i panie z przedszkola, a rodzice zadbali o małe upominki dla każdego dziecka. Zachęcamy do obejrzenia relacji fotograficznej z tego wydarzenia:)

Opracowała: P. Michalak

Skip to content